Geen producten (0)

Recensie van proeflezer Marieke van Amersfoort

Rode Handen van Danielle Pasma is een zeer origineel verhaal, dat het leven van Amber beschrijft, die te maken krijgt met een herinnering aan een vorige leven die zich zeer letterlijk manifesteert in haar huidige leven.

Als lezer word je vanaf de eerste bladzijde meegenomen in dit intrigerende verhaal van een vrouw die haar leven letterlijk deelt met een vurige en gepassioneerde man, maar dan in één lichaam. Deze worsteling en de flashbacks die Amber ervaart zorgen voor verschillende spannende verhaallijnen naast elkaar. Zo zit je een paar eeuwen terug in de woeste heuvels van Schotland, of in een zigeunerkamp in Hongarije, om vervolgens weer in de huidige tijd te stappen. Dit maakt het lezen van dit boek tot een afwisselende en zeer boeiende leeservaring.

Rode Handen beschrijft de verwarring en spanningen die de Hongaarse Tamás veroorzaakt in het leven van Amber en haar partner Jos. Gaandeweg worden de diverse (familie-) verhoudingen in zowel de huidige tijd, als in de verleden tijd steeds duidelijker voor de lezer, evenals de intriges die al eeuwenlang bestaan. Het harde leven dat Tas leidt, samen met zijn beste vriend Kev, zorgt voor spannende episodes en heftige gebeurtenissen op hun pad.

De rode draad in dit boek is voor mij toch wel de grootse en meeslepende liefde die Tas voelt voor Ana; een liefde die door de eeuwen heen niet aan kracht verloren heeft.

Rode Handen is dan ook een verhaal waarin intense gevoelens van liefde en seksualiteit tot uiting komen. Dat maakt het boek tot een zinnenprikkelend verhaal vol liefde en eeuwenlange vriendschap!